2 Aralık 2012 Pazar

Pazar günü aktiviteleri -1

bugün ayın 2'si, 2 Aralık. doğup büyüdüğüm memlekette bu ay ocaktan, şubattan veyahut şu anda kaldığım memleketteki ekim ve kaısmdan hi. farklı değildi. gel gör ki maalesef artık burda donmaya başladık. 

tabi bu pazar gününde, bu sopsoğuk, karanlık günde sıcacık huzurlu evimi terketmedim. ne yaptım? bir adet kek, bir adet vidyo çevirisi, okuma, yazma vs... 


baştan başlayayım: tabi ki sevgili eşim ve ben güzel, uzun bir kahvaltı yaptıktan sonra ikimiz de kendi işlerimizi yapmaya koyulduk. onun bu aralar çalışması lazım. bütün gün bilgisayarının başındaydı. e ben de malum, ben de bilgisayarımın başındaydım ama tabi onun ki gibi ulvi bir mesele için değil :) önce bir feysbuk, ardından twitır, oyunlarım, sonra eksisözlük ve youtube :))


Varlığından henüz haberdan olduğum Khan Academy (www.khanacademy.org) ile bugün tanıştım. bu site bedavaya ve herkese eğitim amaçlı videolar hazırlıyor. Salman Khan çiziyor, anlatıyor (İngilizce) ve altyazılı. kesirli ifadelerden kimyaya biyolojiye, ekonomiye, fosil bilime, tarihe kadar o kadar çok vidyo yapmışlar ki... Ayrıca Türkçe'ye çevire de biliyorsunuz. Hatta seslendirebiliyorsunuz bile!




                                          


Günümüzde, insanlar boş zamanlarını internette dolaşarak geçiriyorlar benim bütün pazar yaptığım gibi :) ama bu boş zamanlarını değerlendirmek ve boş kalmamalarını sağlamak kendi seçenekleri. eğer yeni bilgiler öğrenmeyi hobi olarak görürlerse eminim hayat onlar için de etraf için de daha güzel olacaktır. Sonuçta, kendini durmadan yenileyen bir insanlar durduğu yerde kokan, çürüyen bir insana aynı olamaz herhalde! :))


herneyse, Vidyoların %80'i zaten Türkçeye çevrilmişti. ben de bir adet kesirli ifadeler vidyosu çevirdim işte. siz de bi bakın derim ben bu sayfaya. zaten bence herkese göre bir şey var. ne konusu hoşunuza gidiyorsa illa ki okul öğrencileri için yapılmış değil, sadece matematik, fizik, kimya, biyoloji olacak diye bir kural yok. mesela ben biyologum ve de biyoloji severim ama ekonomi hiç bilmem, hiç de sevmem :( belki bu vidyolar benim ekonomiye duyduğum antipatiyi yenebilir :)

ay bu yazı çok uzun olucak ben en iyisi kekimin tarifini bir sonrakinde vereyim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder