9 Aralık 2012 Pazar

istediği taytı giyebilmesini öyle kıskandım ki cümle aleme çirkefimi yayayım istedim

yaklaşık iki üç gün önce okudum o yazıyı...

bir kadın bir sergide gördüğü başka bir kadının giyiniş tarzını eleştiriyordu. eleştirilen kadının tayt giyip üzerine uzun bir bluz giymemesinden kadının orospu olduğuna varılmıştı yazıda.

aman yarabbim bu ne nefret böyle! bu ne biçim bir eleştiri. kendin gibi düşünmeyen, giyinmeyen, yapmayan, etmeyen vs... herkese karşı bu kadar saldırgan mısın sen? yoksa sadece erkek egemen toplumda şu terbiyesizliğinin ödüllendirileceğini bildiğinden mi cesaret aldın?

böyle çok kadın var. kendini iyi, üstte hissetmek için hemcinsini eleştiren hatta onunla kalmayıp parçalayan, haysiyetini, onurunu gururunu düşünmeyen çok var. neden? çünkü yapabiliyor. çünkü bu davranışı dünyanın zorbasının hoşuna gidiyor. Namuslu kadının varolması namussuz kadının var olmasının tek sebebidir.


erkekler bize demişler ki: sen şöyle davran. gerisinde durmamız için bir çizgi çekmişler. sen de ona karşı çıkmak zor geldiği için ya da hiç aklına bile gelmediği için kurallara aynen uyuyorsun. sonra da uymayanları gördüğünde delirircesine bir nefrete maruz bırakıyorsun. NEDEN? senin yaşadığın yolun tek yol olmadığını gösterdikleri için. kimseden de aferim beklemeden kıyafetini seçebildiği için. neden sen de sürüye uymuyorsun? niye farklı olmaya çalışıyorsun? 

bir kadının başka bir kadını böylesine acımasızca eleştirmesinden dolayı ben utandım. Ayrıca yorumları okuyunca da bu aşağılık hakaretleri normalmiş gibi gören 'aa, tabi şekerim o da bluzla kombinleseymiş cık cık cık' şeklinde hala meselenin yaşama müdahale olduğunu kavrayamayan şovenleri görünce daha da sinir oldum. 

Ben daha çok erkeklerin ağırlıklı olduğu bir iş kolundayım. işte çoğu zaman kadın azınlık temsilcisiyim :) iş dünyası da tabi balla börek değil maalesef, hele de özgüveni düşük erkekler varsa etrafta. çoğu zaman kadınlarla ilgili esprilere maruz kalıyorum. onlarla birlikte çocukluğumdan beri toplumda gördüğüm muameleyi birleştirince şu sonuca varıyorum: erkekler kadınların zayıf varlıklar olduğunu, birbirini kıskandığını hiçbir zaman birlik oluşturamayacağını düşünürler. bize gülerler. işte bu yüzden erkeklerin yaptığı baskıları kadınların birbirine yapmaması gerekir. 

keşke yazar (şakşakçılarından birinin dediğine göre dünkü yazar değilmiş kendisi) illa ki kadınlarla ilgili yazmak istediyse de başka bir konuda yazsaymış. kendisini hiç ilgilendirmeyen, dahası biz okuyucularının hayatına da bir şey katmayan çok kişisel düşüncelerini dayatmayaymış. 

erkekler zaten kadınları aşağılıyor yeterince; tespitler (türk kızı bok, türk kızı püsür), isim takmalar (kezban), deyimler (kadın dediğin söyle olucak) vs.

belki bir gün cinsiyet bilincine varır. o zamana kadar ben de etrafımdaki kadınlara bunu yaymaya çalışıcam, umarım siz de öyle yaparsınız. 

sevgilerle

not:resim moda-sayfasi.blogspot.com dan alınmıştır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder